Elállási - és felmondási jog

 

Szolgáltató / Partneráruház felmondási joga

 

Bár Szolgáltató törekszik az adatok folyamatosan naprakészen tartására, el Szolgáltató / Eladó élhet a felmondás jogával, ilyen esetek:
• egy termék készletinformációi elavultak és sikeres megrendelés érkezik egy olyan termékre, mely már nincs
készleten, illetve nem beszerezhet
• hibás termékáron történő megrendelés rögzítés

 

Vásárló elállási joga

 

Jelenleg a termékek kosárba helyezésére, megvásárlására a Honlapon nincs lehetőség. A termék adatlapon elhelyezett Tovább a bolthoz linkre kattintva a látogató az eladó partner weboldalára kerül, ahol a vásárlási folyamat megkezdhető.

Tekintve, hogy a TradeMarket.hu piactér termék megjelenési és átkattintási lehetőséget biztosít, az elállási joggal kapcsolatos tudnivalók minden esetben az Eladó weboldalán tekinthetők meg, vagy az Eladó Ügyfélszolgálatán keresztül lehetséges érdeklődni. 

Általános tudnivalók az elállással kapcsolatban:

Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévő felek között kötött szerződés esetén a Vásárlót indokolás nélküli elállási jog illeti meg, amit (i) termék adásvételére irányuló szerződés esetén a termék átvételének napjától, (ii) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül gyakorolhat.

Ha a szerződés szolgáltatás nyújtására irányul, és a teljesítés a Vásárló kérésére az elállási határidő előtt megkezdődik, a Vásárlót a fenti 14 napos határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg. Ebben az esetben a Vásárló köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit.

A Vásárló elállási- és felmondási jogát (i) a 2. számú mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy (ii) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Az elállási- és felmondási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Vásárló nyilatkozatát a fentiek szerint meghatározott határidő lejárta előtt elküldi.

A Szolgáltató / Eladó az elállás bejelentésétől számított 14 napon belül köteles visszatéríteni a termék árát és a hozzá kapcsolódó szállítási költséget, ugyanakkor a Szolgáltatónak / Eladónak visszatartási joga van. E szerint a Szolgáltató / Eladó a termék árát és a szállítási költséget visszatarthatja mindaddig, amíg vagy a termék visszaérkezik hozzá vagy a Vásárló kétséget kizáróan tudja bizonyítani például egy feladóvevénnyel, hogy a terméket visszaküldte a Szolgáltató / Eladó számára. Visszaélésnek minősülő elállás esetén a Szolgáltató / Eladó mentesül az áru visszavételének és a vételár visszafizetésének kötelezettsége alól.

A Szolgáltató / Eladó a termék teljes árát köteles visszafizetni, kivéve, ha a Vásárló a kipróbálás során a termék tulajdonságainak megvizsgálásához szükséges használatot meghaladta. Ilyenkor értékcsökkenést kell elszámolni.

A visszaszállítás során bekövetkező rongálódásért, csomag elvesztésért a Szolgáltatót / Eladót felelősség nem terheli.

A Vásárló nem gyakorolhatja elállási jogát, amennyiben az egyedi, kimondottan a Vásárló kívánalmainak megfelelően került gyártásra. Ebben az esetben a Vásárló a terméket nem jogosult visszaküldeni, és Szolgáltató nem köteles a vételár visszafizetésére.

Vásárló felmondási jogával úgy élhet, hogy az elállásra / felmondásra vonatkozó nyilatkozatot kitölti, vagy erre irányuló egyértelmű szándékát elektronikusan eljuttatja az Eladó részére.

A Vásárló nem gyakorolhatja elállási- és felmondási jogát:

• a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató/Partneráruház a teljesítést a Vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti 
• olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak 
• romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében 
• olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza 
• olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel 
• lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta 
• hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével 
• nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében 
• lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki

 

Termék visszaküldéssel kapcsolatos tudnivalók

 

Amennyiben a Vásárló eláll a Szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A visszaküldés kizárólag postai úton történik a termék forgalmazója felé. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Vásárló a terméket a határidő lejárta előtt elküldi. A Vásárló kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli. A Vásárló csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Szolgáltató/Partneráruház mindaddig visszatarthatja az összeget, amíg a Vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

 

Visszatérítéssel kapcsolatos tudnivalók

 

Ha a Vásárló a fenti szabályoknak megfelelően eláll a szerződéstől, a Szolgáltató / Partneráruház haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is (de nem ide értve a termék visszaküldési költséget).

A Szolgáltató / Partneráruház a Vásárlónak visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató / Partneráruház a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vásárlót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

Ha a Vásárló kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató / Partneráruház nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

További információk az Általános Szerződési Feltételek című dokumentumban olvashatók.